Diepe bindweefselmassage

Bindweefselmassage, of ook wel bekend als deep tissue massage, is een intensieve massagetechniek, waarmee spanningsklachten in het lichaam verholpen kunnen worden. Spieren, weefsels, botten en gewrichten bestaan voor 70% uit bindweefsel. Wanneer spanningen hierin vast gaan zitten, blokkeren ze de doorstroming van energie, waardoor het lichaam pijn gaat doen, stijf gaat voelen en klachten gaat geven. Door bijvoorbeeld chronische spanning, slechte houding, of een ongeval kunnen de bindweefselvliezen stug en verkleefd raken, waardoor spieren hun natuurlijke ruimte en soepelheid verliezen en er een gevoel van stijfheid en pijn kan optreden.

Deze massagetechniek wordt niet toegepast op de spieren maar op de bindweefsellaag van het lichaam die zich tussen de opperhuid en de spieren bevindt. Met massagegrepen en door middel van druk wordt de doorbloeding van het bindweefsel geactiveerd en de kwaliteit van het weefsel verbeterd. Verklevingen worden zo losgemaakt. De massage stimuleert het herstelvermogen van de huid. De doorbloeding in het bindweefsel wordt geactiveerd waardoor het lichaam nieuwe collagene- en elastine vezels gaat aanmaken. De massage werkt celvernieuwend, de huid gaat er hierdoor weer jonger en steviger uit zien.

Behandelingen door middel van bindweefselmassage zijn zeer duurzaam en effectief. Direct na een eerste sessie is er al resultaat en voelt het lichaam ruimer, meer ontspannen en weer ‘stromend’ aan. De vitaliteit en mobiliteit van je lichaam neemt toe en als geheel voel je je weer meer in balans.

Wanneer kies je voor een bindweefselmassage?

• in geval van pijn of spanningen in de rug, nek of schouders.
  • wanneer je lichaam stijf aanvoelt.
  • bij veel statisch werk en/of belasting, bijvoorbeeld computerwerk.
  • bij vermoeidheid, overbelasting of spanningen.
  • bij (terugkerende) hoofdpijn of migraine.
  • in geval van rugklachten (hernia, lage rugklachten).

Bindweefselmassage is geschikt voor vrijwel alle huidtypen. Deze vorm van massage is eveneens zeer geschikt in combinatie met sportmassage.

Bindweefselmassage wordt gegeven op een behandeltafel, waarbij gebruik wordt gemaakt van massageolie.